Sezon turystyczny powolutku dobiega końca, czas na podsumowania działań promocyjnych zrealizowanych przez Biuro Promocji i Turystyki Urzędu Miejskiego w Wolsztynie.
KAMPANIE OGÓLNOKRAJOWE
Przedstawienie oferty turystycznej miasta i gminy Wolsztyn w magazynach branżowych: Wiadomości Turystyczne, ELITY, gazetach regionalnych: Głos Wielkopolski (magazyny specjalne), Głos Głogowa. Kampanie promocyjne przy współpracy z przewoźnikiem Koleje Wielkopolskie oraz agencją reklamową Bus WiFi – reklama w komunikacji miejskiej Poznania i Wrocławia, w okresie maj-lipiec.
WSPÓŁPRACA Z WIELKOPOLSKĄ ORGANIZACJĄ TURYSTYCZNĄ
Realizacja projektów:
- kampania promocyjna „Wielkopolska – To tak Blisko!” – reklama zewnętrzna
w wybranych miastach Polski (Łódź, Szczecin, Wrocław, Bydgoszcz i Zielona Góra) – tablice reklamowe – city light’y – z wizerunkiem wolsztyńskiej lokomotywy; celem kampanii jest dotarcie do mieszkańców największych aglomeracji miejskich z sąsiednich regionów i zachęcenie do wybrania Wielkopolski, jako miejsca weekendowej wycieczki; - folder „Wielkopolska: kemping, karawaning, biwak” z przedstawieniem obiektów w Karpicku i Wilczu; współtworzenie artykułu prasowego „Pociągiem i rowerem po Wielkopolsce – o czym szumią parowozy?”;
- obsługa i organizacja pobytu uczestników wyjazdu prasowego, celem przedstawienia oferty turystycznej południowo-zachodniej Wielkopolski, w tym bogata i różnorodna oferta miasta i gminy Wolsztyn, wzbogacona propozycją aktywnego wypoczynku – rowery, czy regionalną kuchnią przy współpracy ze Stowarzyszeniem Kół Gospodyń Wiejskich Gminy Wolsztyn; wśród dziennikarzy przedstawiciele takich mediów jak: National Geographic, Travel Magazine, TVN, Rynek Turystyczny, klubpodroznikow.pl oraz autorka bloga wposzukiwaniu.pl;
- współorganizacja wizyty studyjnej Arkadiusza Łuby – dziennikarza i korespondenta pracującego m.in. dla Deutschlandfunk oraz dla Polskiego Radia dla Zagranicy, z głównym zainteresowaniem ofertą unikatowej Parowozowni Wolsztyn oraz Muzeum Roberta Kocha.
BIURO JAKO INFORMACJA TURYSTYCZNA
Wśród odwiedzających Wolsztyn dużym zainteresowaniem cieszyła się oferta Instytucji Kultury Parowozownia Wolsztyn, połączona z przejazdem pociągiem liniowym prowadzonym przez parowóz. Turyści chętnie odwiedzali także wolsztyńskie muzea, czy wybierali aktywny wypoczynek na bazie rowerowych tras po terenie gminy Wolsztyn. Uwagę i uznanie utrzymują wprowadzone już przed laty propozycje miejskich tras spacerowych w ramach „Wolsztyńskich gier terenowych”. Wśród odwiedzających punkt IT przy ulicy Doktora Kocha znaczącą grupę stanowili także kolekcjonerzy Znaczka Turystycznego czy wizerunkowych naklejek WANDER CARD. Sympatycznie odebrano także wydaną wakacyjną pocztówkę
z Wolsztyna, autorstwa 5-letniej Hani, mieszkanki Wolsztyna oraz kolorowanki z rysunkami lokalnego artysty Tomasza Weissa. Goście przybywający do Wolsztyna często podkreślają czysty wizerunek miasta, ogrom kwiatów na ulicach miasteczka, całość wzbogacona bogactwem dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego.
PROMOCJA TAKŻE DLA … MIESZKAŃCÓW MIASTA I GMINY
Biuro Promocji i Turystyki wraz z ofertą zajęć regionalnych cieszy się sporym zainteresowaniem grup szkolnych, które po powrocie do stacjonarnej nauki w maju, ochoczo uczestniczyły w pokazach prezentacji multimedialnych n.t. początków i historii Wolsztyna, symboli miasta, czy wyruszając w trasę „Wolsztyńskich gier terenowych”. W przeciągu półtora miesiąca biuro przyjęło sporą liczbę klas z terenu miasta i gminy Wolsztyn, od nauczania wczesnoszkolnego po licealistów, a także zrealizowało wizyty w mniejszych placówkach szkolnych na terenie gminy.
CO JESZCZE?
Oczywiście promocja miasta i gminy Wolsztyn to współpraca z Parowozownią Wolsztyn, organizatorami wydarzeń kulturalnych, Wolsztyńskim Domem Kultury, Powiatową Wolsztyńską Orkiestrą Dętą, Międzynarodowym Festiwalem Muzyki Organowej i Kameralnej, Festiwalem Czyste Country, a także imprez sportowych: Mistrzostwa w Kajakarstwie, Polska Man Triathlon i organizatorami turystyki wodnej.
Rozpowszechnianie potencjału turystycznego Wolsztyna to oczywiście prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, współpraca z lokalną prasą, przygotowanie
i realizacja audycji „Wielkopolska dla Ciebie” w Radio Poznań oraz nagłośnienie wydarzeń
w mieście w Radio ELKA.
W związku z funkcjonowaniem zmodernizowanego dworca PKP jako Zintegrowanego Centrum Komunikacji, biuro przygotowało wystawę fotograficzną „Historia wolsztyńskich dworców kolejowych”.
Wykorzystując potencjał lokalowy Biura Promocji, jak i chęć współpracy innych osób, przygotowano szereg wydarzeń w samej siedzibie biura, jak i jego zapleczu – Ogrodzie Roberta Kocha:
- przegląd archiwalnych kronik TV Karat „Filmowe spacerki po Wolsztynie”;
- organizacja wystaw malarskich: Anety Początek z prezentacją obrazów – ilustracji książki „Rymowanki” autorstwa Marzeny Karaś oraz ekspozycji „Morskim okiem” Izabeli Sak;
- koncerty z cyklu „Karol Drynkowski zaprasza”;
- baza Wolsztyńskich Warsztatów Artystycznych, w programie których przygotowano zajęcia plastyczne i muzyczne, stworzono wolsztyńską bajkę w stylu kamishibai, a także uczestnicy w ramach zajęć regionalnych poznali swoją Małą Ojczyznę, nieznane dotąd miejsca w niedalekim otoczeniu, z historią kolei, wolsztyńskiego dworca czy pałacu we Wroniawach.
Było gwarnie, radośnie, kolorowo, arcyciekawie.
Na rozpoczęty rok szkolny przygotowano wolsztyńskie kalendarze z ilustracjami atrakcji turystycznych miasta i gminy Wolsztyn. Uzupełnieniem kalendarza jest plan lekcji z wizerunkiem wolsztyńskiego Zintegrowanego Centrum Komunikacji.
Obsługa ruchu turystycznego nadal trwa, nieprzerwanie zainteresowaniem szkół cieszy się oferta zajęć regionalnych (tym razem z wizytą w Biurze Promocji i zapoznaniem jego działań, czy spacer w Parku Miejskim z historią rodziny Mycielskich). Przed nami przygotowany z Wydziałem Promocji Starostwa Powiatowego marsz nordic walking w ramach cyklicznej imprezy „Poznaj swój powiat” – 18.września, start godz. 9:00, Wilcze. Zapraszamy serdecznie. Najbliższe miesiące to także nowe propozycje wystaw malarskich, a także pierwsze prace koncepcyjne nad gminnymi publikacjami, m.in. w zakresie promocji terenów inwestycyjnych czy współczesnego wizerunku Wolsztyna.
Jednym słowem za nami – mamy nadzieję – udany sezon, o czym mogą świadczyć spore grupy turystów, które odwiedziły nasze miasto poznając jego atrakcje i malownicze zakątki, czy biorąc udział w przygotowanych wydarzeniach. A co przed nami??? Zapewne nowe, kreatywne działania promocyjne, które nieprzerwanie kreują Wolsztyn, jako dobre miejsce, miejsce warte odkrycia!
Biuro Promocji i Turystyki Wolsztyn